3 Nisan 2012 Salı

GİZ 2012 (Sabancı Üni. Girişimcilik ve İnovasyon Zirvesi)

ADNAN ÖZTÜRK
Galatasaray Spor Kulübü Başkan Yardımcısı
Arcelor Mittal Akdeniz-Ortadoğu ve Türkiye'nin Gelişmesinden Sorumlu Başkanı


CV için tıklayınız




Düzce'nin bir köyünde doğarak eğitimine başladığını, başarılı bir öğrencilikle devlet bursu kazanarak Galatasaray Lisesi'ne yerleştiğini ve devamında da İTÜ Petrol Mühendisiği okuduğunu belirterek konuşmasına başladı.

Görevleri arasında Galatasaray Eğitim Vakfı'ndaki yöneticiliğinin kendisi için her zaman en önemlisi olduğunu ve  eğitimin öneminin kendisi için büyüklüğünü vurgularken, zor şartlarda eğitim yapmış bir insan olarak gençlere fırsat eşitliği sağlanmasının önemini bildiğini ekledi.


Başarının kısa tarifinde olmazsa olmazlarını şu şekilde sıraladı:

Aile düzenine sahip olmak, sorumlu insan olmak, insanlara faydalı olabilmek, çevreye faydalı olabilmek, özellikle gençlere faydalı olabilmek, ihtiyacı olanlara yardım edebilmek, yardım edebilecek güce sahip olabilmek, en önemlisi o yüreğe sahip olabilmek...
Kendi büyüdüğü, yetiştiği dünya ile şimdiki gençlerin yetiştiği dünyayı kıyaslayarak eğitimin öneminin daha da arttığını belirtirken; insanlığın yaşam şartlarının ekonomileri oluşturduğunu, ekonomilerin ise dünyanın yeni yönetim şekillerini oluşturduğunu ekledikten sonra kişinin analiz ve seçimlerini bu verilere göre yapmasının olumlu etkilerine vurgu yapmıştır.




Çevre konusuna şahsen çok önem verdiğini söyledikten sonra bazı istatistikler eşliğinde gıda-petrol-su-açlık-erozyon konuları üzerinde açıklamalarda, uyarılarda bulundu ve çizdiği tablonun karamsar görünebileceğini ama aksine gençlikten çok umutlu olduğunu ve iyi eğitim alınması kaydıyla dünyada çok büyük fırsatların gençleri beklediğini söyleyerek konuşmasını sonlandırdı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder